Показать сообщение отдельно
Старый 25.09.2013, 10:48   #2021
Qseft
эксперт
 
Амароковод
Регистрация: 15.10.2012
Адрес: Москва

Сообщений: 1,903

Сказал "Спасибо": 158
Поблагодарили 812 раз(а) в 400 сообщениях
Репутация: 27

По умолчанию Re: КОНКУРЕНТЫ или альтернатива Amarokу

По теме нашел статейку забугорную о сравнении форда 3.2 АКПП и вага 2.0 с АКПП, интересный факт, который может вызвать недоумение Степана ):

The Amarok’s superiority becomes even more apparent when recording acceleration times. Although the Ranger boasts the more powerful engine (147 kW and 470 Nm versus the Amarok’s 132 kW and 420 Nm) both vehicles share the same power-to-weight ratio. However, when accelerating from 0 to 100 km/h, the Amarok tore past the finishing line in 9.15 seconds, versus the Ranger’s 9.95 seconds. What’s even more astounding is that while the Amarok achieves faster acceleration times, it also returns better fuel economy. During our test, the Amarok’s trip computer reported a fuel consumption figure of 8.4 l/100 km on a combined cycle on a fixed route. The Ranger, on the other hand, slurped down an extra litre or so with a 9.6 l/100 km reading.

Автор был удивлен динамикой и расходом амарока. Тем не менее я предпочел бы больший объем двигателя ). Далее в статье упоминается тестирование этих авто на механике, где предпочтение было отдано форду.

Последний раз редактировалось Qseft; 25.09.2013 в 11:27.
Qseft вне форума   Ответить с цитированием


Оценка: 0
Да Полезно или Нет Нет